Türkçev
Türkçev

ISO 22000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi Danışmanlık Hizmeti

ISO 22000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sİstemi Danışmanlık Hizmeti

Bilgi teknolojileri veya yaygın kullanılan ismiyle BT, oldukça geniş bir kavram olup şu konuları içermektedir:

Günümüzdeki teknolojinin ve bilgisayaların hızla gelişmesi sonucu BT çalışmaları ve bu alanda sunulan hizmetler de önem kazanmıştır. Kurumlar, BT çalışmalarını kendi bünyesindeki birimler ile çözebildikleri gibi başka firmalardan da bu alanda hizmet alabilmektedir. Her durumda, bu çalışmaların belirli bir standart çerçevesinde yürütülmesi gerekmektedir. Bu bağlamda geliştirilen ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi , BT hizmetleri sunan firmalar için çeşitli konularda kılavuzluk sağlamaktadır.

20000’in Firmalara Kılavuzluk Ettiği Başlıca Konular Şunlardır:

ISO 20000’in Firmalara Sağladığı Yararlar

ISO 20000 , tam olarak uygulandığı takdirde, her şeyden firma bünyesinde, BT hizmetlerinin aktif olarak çalışmasını sağlamaktadır. Zamandan ve paradan tasarruf sağlayan ISO 2000 , firmaların piyasadaki rekabet gücünü de artırmaktadır. BT hizmetleri süreçlerinin hızlı ve güvenli bir şekilde işlemesine yardımcı olur. Müşteri taleplerinin doğru bir şekilde belirlenmesine; ayrıca kaynakların en verimli şekilde kullanılmasına destek olur. Günümüzde, bilgi kavramı hem çok değerli hem de yönetimi çok riskli olduğu için ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi ‘ne entegre olan firmalar, bu riskleri en aza indirebilmektedir. Bu sistem ile, firmalar yapılması gereksiz olan birtakım işleri de tespit edip bunları elimine edebilmektedir. Böylelikle, firmalar, kendi yetenekleri keşfedip doğru yöntemler ve kişilerle, hedeflerine emin adımlarla ilerleme şansına sahip olabilmektedir.

ISO 20000 Belgesi Nereden ve Nasıl Alınır ?

ISO 20000 , içinde birden fazla eki olan oldukça kapsamlı bir standarttır. Örneğin, ISO/IEC 20000-1 genel şartları ortaya koyarken, ISO/IEC 20000-2 uygulama prensiplerinden bahsetmektedir. Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi’nin temel standardı olan ISO 20000 -1’in en son sürümü 2018 Eylül ayında revize edilerek yürürlüğe girmiştir. Bundan önceki versiyon olan 2011 sürümüne sahip olan firmaların, standartlarını belirli bir süre içinde 2018’e yükseltmeleri gerekmektedir.
ISO 20000 belgesi, sadece akredite edilmiş belgelendirme kuruluşları tarafından verilemektedir. Firmaların, belgelendirme süreci sonunda geçerli bir sertifika alabilmeleri için başvuru yaptığı kurumun akreditasyonunu kontrol etmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde, alınan belgenin yurtiçinde veya uluslararası düzeyde bir geçerliliği olmayacaktır.
Bu sertifikaya sahip olmak için başvuru sahibi firmaların, belgelendirmeyi yapacak kuruluşların denetimlerinden geçmeleri gerekmektedir. Bu denetim, belirli kuralları ve prosedürleri olan ve uzun sayılabilecek bir süre içerisinde tamamlanan bir süreçtir. Bu bakımdan, firmaların belge için başvuru yapmadan önce, kendi bünyelerinde bu sistemi kurup çalışır hâle getirmeleri gerekmektedir. Bunun için de en doğru yöntem, bir danışmanlık firmasından ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi Belgelendirme ve Danışmanlık konusunda destek almak olacaktır. Aksi takdirde denetleme ve belgelendirme süreçleri uzayacak, gereksiz zaman ve para kaybı yaşanacaktır.

ISO 20000 Belgelendirme ve Danışmanlık Hizmetleri Süreci

Bu sertifika için başvuru yapılmadan evvel, bir danışmanlık firmasından destek talep edildiğinde, genel anlamda aşağıdaki süreçler takip edilmektedir:

Bilgi Teknolojileri Hizmet Yöneti Sistemi’ne entegre olup sertifika almak için gerekli bütün adımların sağlandığı tespit edildiğinde, belge için gerekli başvuru yapılmaktadır. Başvurudan önce yukarıdaki adımları bir danışmanlık kuruluşu ile beraber gerçekleştiren firmalar, belgelendirme süreci ve denetimleri de kısa sürede atlatabilmekte ve belge sahibi olmaya hak kazanmaktadır