Türkçev
Türkçev

ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Yönetimi Danışmanlığı

ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Yönetimi Danışmanlığı

Sosyal Sorumluluk kavramı, uzun bir süredir duyduğumuz, son derece popüler hale gelen bir kavram. Genel olarak çerçevesi çizilecek olursa, sosyal sorumluluk “önce insan” temeline dayanan, kurum ya da kuruluşların toplumsal ve çevresel beklentilerine en iyi şekilde cevap verebilmelerini mümkün kılan, ulusal ya da uluslararası gereklilikleri ortaya koyabilmesini sağlayan davranışlar ve ilkelerdir.Şirketler, varlıklarını sürdürebilmeleri için toplumla ilişki kurması gerekir. Bu nedenle, şirketlerin sosyal sorumluluk kavramı ile tanışmaları aslında çok yeni bir kavram değildir. Sadece sosyal sorumluluk kavramını ortaya koymaya şekilleri, toplumların gelişmişlik düzeyleri ile orantılı olarak değişmektedir. Şirketlerin sosyal sorumluluk yönlerini ortaya koyabilmeleri için başvurdukları belli standartlar ve bu standartların gereklilikleri vardır. Bu kapsamda, en detaylı çalışmaların yürütüldüğü standartlar ise ISO 26000 ve SA 8000 standardı olarak öne çıkmaktadır.

ISO 26000 Nedir?

ISO 26000 standardı olarak öne çıkan sistem, daha önceden SA 8000 Standardı olarak çalışmalar yürütülen sistemin geliştirilmiş halidir. 2010 yılında ISO yani Uluslararası Standartlar Örgütü tarafından ISO 26000:2010 standardı ilk defa yayınlanmıştır. Bu belge sayesinde, resmi olarak ilk defa sosyal sorumluluk ilkeleri, uygulamaları, terimleri net olarak ifade edilmiş ve anlaşmaya varılmıştır. Bu standart, kurum ya da kuruluşların sosyal yönünü geliştirerek, hem sosyal hem çevresel yönden katma değerinin artmasını sağlamakta, bununla birlikte kalkınmanın sürdürülebilir olmasını mümkün kılmaktadır.
ISO 26000 standardı hem özel sektör hem de kamu kurum ve kuruluşları için oluşturulmuş bir sistemdir. Aynı zamanda hiçbir kazanç amacı gütmeyen sivil toplum kuruluşları da bu sisteme başvurmakta, ister gelişmiş ister gelişmekte olan bir ülke olsun, dünyanın her yerinde ihtiyaç duyulan bir standart haline gelmektedir.

ISO 26000 ‘in Kapsamı

ISO 26000 standardı incelendiğinde, bu sistemin temel aldığı yedi ana başlık olduğu görülmektedir. Bu ana başlıkların uygulanması ve sürecin sürekli hale getirilmesi, işletmelerin sosyal sorumluluk yönünü geliştirmekle kalmaz, bunu bir yaşam kültürü haline getirmesini de mümkün hale getirir.Standartta yer alan bu 7 ana madde, sistem uygulaması içerisinde işletmelerin uygulaması gereken tüm faaliyetleri detayları ile ele almakta ve süreç açıklanmaktadır. Bu ana başlıklar, işletmelerin iş alanlarına ve her işletmenin kendine has olan kurum değerlerine göre belirlenmesi gerekmektedir. 

Sistemin 7 ana maddesi açıklanacak olursa;

ISO 26000 ‘in Avantajları Nelerdir?

ISO 26000 standardını uygulayan kurum ve kuruluşlar, pek çok önemli avantajlar elde ederler.

ISO 26000 Sertifikası Nasıl Alınır?

Bir kurumun daha öncesinde ISO 26000 standardını kurmamış olması, hatta daha önce hiçbir “Sosyal Sorumluluk yönetimi” hususunda çalışma yapmamış olması sorun yaratmaz. Bu konuda, alanında uzman çalışanlara sahip olan danışmanlık firmalarından destek alarak, tam bir sistem kurulumu yapabilmek mümkün. Bir danışmanlık hizmetinde, standardın tüm maddeleri detaylıca firmaya uygulanır ve mevzuatlara uygun şekilde, kurumuna en üst seviyede faydayı ortaya koyabilecek nitelikte sosyal sorumluluk yönetim sistemini firmanıza entegre edebilirsiniz.

Sistem hazırlıkları tamamlanması dâhilinde, hem belgelendirme noktasında güvenilir hem ulusal hem de uluslararası platformlarda kendini kanıtlamış ve kabul görmüş belgelendirme kuruluşları ile çalışmak kuşkusuz ki en doğru sonuca gitmek için büyük bir rahatlık sağlayacaktır. Bu noktadaki seçim firmaya ait olmakla birlikte, sertifikasyon sürecinde izlenecek adımlar şu şekilde sıralanabilir: